به گزارش کارمیهن، مجتبی سخنور روز شنبه یکم دی در نشست خبری با اصحاب رسانه، عملکرد و دستاوردهای این بانک در خوزستان را تشریح کرد.
وی با اشاره به تسهیلات پرداختشده به مردم استان در سال ۱۴۰۳، بیان کرد که تاکنون۹۳ هزار و ۴۶۴ فقره تسهیلات به مبلغ ۸۹ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال به مشتریان این بانک پرداخت شده است.
سخنور افزود که تعداد مشتریان بانک در استان به ۵۵۱ هزار و ۸۸۰ نفر رسیده و نسبت مطالبات به مصارف نشاندهنده خوشحسابی مشتریان است که این میتواند رابطه مطلوب بین مشتریان و بانک را بازتاب دهد.
مدیر شعب بانک قرضالحسنه مهر ایران در خوزستان با تأکید بر اهمیت کفایت سرمایه، اعلام کرد که این بانک توانسته است با ثبت کفایت سرمایه، جزو چهار بانک برتر شبکه بانکی شود.
وی اظهار کرد که یکی از ارکان بالا بودن ضریب اطمینان مردم به نظام بانکی، موضوع کفایت سرمایه است و بانک قرضالحسنه مهر ایران با افزایش سرمایه از ۸۴ هزار میلیارد به ۱۵۰ هزار میلیارد ریال، نرخ کفایت سرمایه را بالاتر خواهد برد.
سخنور همچنین به اهداف و مسئولیتهای اجتماعی بانک اشاره کرد و گفت که در سال ۱۴۰۳ تسهیلاتی به سازمانهای حمایتی از جمله کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی و بنیاد برکت پرداخت شده است.
وی افزود که بانک قرضالحسنه مهر ایران تسهیلاتی برای ترویج امر ازدواج و فرزندآوری نیز در نظر گرفته است.
وی در خصوص تعامل بانک با خیرین و حمایت از امور خیریه نیز توضیح داد که بانک قرضالحسنه مهر ایران با همکاری نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی، مراکزی مانند موسسه خیریه چهارده معصوم و موسسه آوای مهر را جذب کرده است.
سخنور همچنین به اهمیت نقش بانوان در جامعه اشاره کرد و گفت که تسهیلات قرضالحسنه تا سقف ۳۰۰ میلیون ریال به بانوان سرپرست خانوار پرداخت شده است.
مدیر شعب بانک قرضالحسنه مهر ایران در خوزستان تأکید کرد که مشتری مداری و تکریم ارباب رجوع از اصول اساسی این بانک است و همکاران بانک با الگو گرفتن از ارزشهای اسلامی و اخلاق حسنه، به درخواستهای مشتریان با صبر و حوصله پاسخ میدهند.
وی همچنین به ارائه خدمات بانکی غیرحضوری اشاره کرد و گفت که این خدمات موجب افزایش رضایتمندی مشتریان شده است.
سخنور افزود که بانک قرضالحسنه مهر ایران با اجرای طرح کالاکارت، از کالای ایرانی حمایت کرده و منابع پایدار بانک را افزایش داده است.
سخنور یکی دیگر از خدمات متمایز و برجسته بانک قرض الحسنه مهر ایران در سال ۱۴۰۳ را ارائه خدمات بانکی دانست و گفت که این مدل خدمات موجب افزایش رضایتمندی مشتریان شد و بر همین اساس آمار افتتاح حساب های غیر حضوری به تعداد ۸۵ هزار و تعداد ثبت آمار وام های غیر حضوری به ۷۳ هزار مورد رسیده است.
وی در حمایت از کالای ایرانی را با اجرای طرح کالاکارت از دیگر اهداف بانک قرض الحسنه مهر ایران عنوان کرد که با اجرای طرح هایی مثل خرید با کالا کارت و حمایت از کالای ایرانی توانستیم با بسیاری از صنوف تعاملات بیشتری پیدا کرده و از طریق پرداخت تسهیلات خرد و تعاملات با سازمانهای حمایتی و همچنین تعامل با صنوف مختلف منابع پایدار بانک افزایش یافته است.
سخنور شرکتهایی همچون مناطق نفتخیز جنوب ملی، حفاری پالایشگاهها و پتروشیمیها، کشت و صنعتهای نیشکر را از جمله مشتریان بزرگ بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان خوزستان عنوان کرد و گفت که اجرایی طرح مهر ایران برای فرزندان و بانوان نیز در پایداری منابع قرض الحسنه موثر بوده است
وی همچنین افزود: بنیاد مسکن، هلال احمر استان،اداره کل تعاون روستایی استان، سازمان امور عشایر کشور، اداره کل محیط زیست، سازمان ثبت احوال ،سازمان بهزیستی، سازمان سازمان صمت و شرکت توسعه نفت و گاز پرشیا از دیگر مشتریان حقوقی استان به شمار میروند.
مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان خوزستان در خصوص برنامههای در دست اقدام برای جذب بیشتر مشتریان و تصاحب سهم بیشتر از بازار خاطر نشان کرد که با توجه به افزایش سقف تسهیلات قرض الحسنه برای افراد حقیقی در سال سال جاری به مبلغ ۴ میلیارد ریال و همچنین امکان پرداخت تسهیلات به اشخاص حقوقی برای نخستین بار در بانکداری قرض الحسنه با اولویت شرکتهای دانش بنیان انجام شد و امیدواریم به زودی بتوانیم با این قابلیت ها هم مشتریان حقیقی را بیش از پیش داشته باشیم هم جامعه اشخاص حقوقی را افزایش دهیم تا بتواند در ادامه در شاخصهای عملکردی ما را یاری رسان باشد.
















